Integretaaudzesana.vaad.gov.lv ir Valsts augu aizsardzības dienesta (VAAD) tīmekļa vietne. Tajā ir informācija par integrēto augu aizsardzību Latvijā. Tā palīdz lauksaimniekiem audzēt augus gudri un droši. IAA nozīmē izmantot dažādas metodes, lai samazinātu ķīmisko līdzekļu lietošanu un aizsargātu ražu.
IAA Latvijā nav jauna. Agrāk lauksaimnieki jau izmantoja gudras metodes, piemēram, augu maiņu un sabalansētu mēslojumu. Mūsdienās ir pieejamas arī jaunākās tehnoloģijas, kas palīdz saimniekot efektīvāk un videi draudzīgāk.
Mūsu vietnē var atrast:
- Vadlīnijas 25 Latvijā plašāk audzētajiem kultūraugiem. Tur ir informācija par augu audzēšanu, mēslošanu, sēšanu un kaitēkļu ierobežošanu.
- Informāciju par kaitēkļiem un slimībām. VAAD inspektori veic monitoringu un sniedz prognozes un brīdinājumus.
- Informāciju par jauniem kaitīgiem organismiem un to ierobežošanu.
- Nosacījumus drošai augu aizsardzības līdzekļu lietošanai un informāciju par vidi saudzējošiem pasākumiem.
- Dažādus materiālus, piemēram, rokasgrāmatas, infografikas, video un pieredzes stāstus.
- Aktuālas ziņas par integrēto augu aizsardzību un tās pielietošanu praksē.